lørdag 11. april 2009

Pust. pes. hikst.

Soundtrack: Queen - Don't stop me now

I dag testet jeg joggeformen. Kan ikke si jeg fant den, gitt... Visste du at det faktisk er mulig å få hold på venstre og høyre side av magen samtidig? Og, at dette er veldig langt fra behagelig?
Vel, det kan jeg skrive under på.

Men, jeg bommet bare med 50 meter på joggemål nr. 1, og det pga ævve i hele mageregionen. Såpass ævve at jeg sleit med den påfølgende oppoverbakken, faktisk.
Det irriterer meg at formen er så dårlig, men et sted må jeg vel starte, tenker jeg.
Neste gang tar jeg en hurtig gange-runde før jeg løper avgårde, i håp om å slippe ævven. Og, jeg skal da klare de 50 meterne ekstra og.

Runden jeg jogge/kravler tar ca. 15 minutter. Den består to lengre, flate partier med 200 meter oppoverbakke og omtrent tilsvarende nedoverbakke mellom disse. Forholdsvis greit sted å starte egentlig, for å finne igjen en kondis jeg ikke har sett snurten til siden ungdomsskolen.

Jeg må også investere i en passelig sports-BH for å holde muggene på plass, og antagelig er en bukse som ikke konstant sklir ned også en god tanke.

For øyeblikket tenker jeg bare "ARGH ARGH VIL IKKE", men jeg vet jo at jeg må. Jeg håper bare det blir lettere etterhvert, dette mosjonsgreiene. Å presse seg selv til man ikke har pust igjen og middagen kommer opp igjen, det føles liksom så unødvendig. Særlig når hele kroppen er ganske lemster fra før av, etter å ha stått krokbøyd over verandaen i noen timer for å først pensle på terrasserens og så kjøre over med høytrykksvasker, hvor forlengelsesskaftet manglet.
Men, ble pent, så da får det ikke hjelpe at ryggen er skjeiv og kroppen er klar for senga.

Sliten i dag. Bra tegn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar